Meest gestelde vragen over on demand film kijken via je filmtheater

Wat is on-demand kijken?
On demand kijken betekent dat je waar en wanneer je wilt een aangeboden Nederlandse premièrefilm kunt streamen en bekijken. De filmtheaters bieden je dit aan i.s.m. Filmthuis, een initiatief van Herrie Film & TV. Het bijzondere aan Filmthuis is dat je nu niet langer hoeft te wachten tot je een nieuwe film thuis kunt bekijken. We bieden je een selectie aan premièrefilms, geselecteerd door de programmeur van jouw filmtheater, die op dat moment ook in het theater te zien zijn. Hiermee bieden we je de service om, als je niet in de gelegenheid bent om naar je filmtheater te komen, deze bijzondere films te zien, waar en wanneer je wilt.

Hoe werkt dat?
stap 1: ga naar de site van de favoriete filmtheater. De deelnemende theaters vind je hier
– Let op: niet alle filmtheaters programmeren alle films in hun zalen of online. Je kunt via www.filmthuis.nl ook zien welke films er via welk filmtheater aangeboden worden.
stap 2: bekijk de trailer of koop meteen toegang tot de film
stap 3: log in via de knop “Kijk de hele film €8,50”
stap 4: betaal en kijk

Hoe kan ik een film bekijken?
Als je toegang tot de film koopt, kun je de video direct bekijken in je webbrowser (zoals Google Chrome, Internet Explorer of Safari). Als je de trailer kunt zien, kun je ook de film bekijken. De film kan worden bekeken op elke moderne computer, maar ook op de iPad, iPhone, iPod Touch, de meeste Android-tablets en smartphones. Je kunt de film ook op je tv kijken via Apple TV of door gewoon je computer aan te sluiten op je tv.

Moet ik Flash Player installeren?
Ja, om de film te bekijken heb je Flash Player nodig. In de meeste browsers is deze automatisch ingebouwd en dan kun je de film direct bekijken. Als je nog geen Flash Player hebt, kun je die hier gratis downloaden.

Welke verbindingssnelheid heb ik nodig om een film te bekijken?
Tijdens het kijken van de film op je computer of tablet zal deze verbinding moeten hebben met internet. We raden high-speed breedband of een high-speed 3G/4G-verbinding aan voor streaming. De videokwaliteit zal zich automatisch aanpassen aan je bandbreedte. Om de maximale resolutie te kunnen vertonen, moet je de snelste beschikbare verbinding kiezen.

Is de film in HD-kwaliteit?
Ja! Echter, in tegenstelling tot YouTube of Vimeo, schakelt onze dienstverlening automatisch om naar de beste kwaliteit dat je systeem aankan op je computer en verbinding. Als je op full-screen klikt, schakelt de film na 5-10 seconden automatisch over naar HD zonder te bufferen, ervan uitgaande dat je computer en de verbinding dat aan kan. Als je op full-screen klikt voordat u de video start, zal het proberen om de weergave te beginnen in HD.

Als je op een tragere verbinding of een oudere computer kijkt, zullen we dit automatisch detecteren en tonen we je een lagere kwaliteitsversie van de film. U hoeft niet te wachten op het bufferen en de film zal niet stoppen tijdens het afspelen.

Wat als ik een ander technisch probleem heb?
Als je problemen hebt met het bekijken van de film, stuur dan een e-mail naar support@filmthuis.nl onder vermelding van het ordernummer uit de e-mail die je hebt ontvangen, je naam en e-mailadres. Als je om welke reden dan ook geen toegang tot de film krijgt, zullen we eerst proberen om je probleem op te lossen. Als je nog steeds geen toegang tot de film krijgt, zullen we de bestelling annuleren en geven we je het aankoopbedrag terug. We streven ernaar je tijdens kantooruren (werkdagen van 9.00 tot 18.00 uur) binnen 8 uur te beantwoorden.

Heb ik een account nodig om een aankoop te doen?
Ja, om de film on demand te zien, moet je in het beginscherm een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. Deze zijn nodig om de film te kunnen pauzeren en op een later moment of op een andere computer, weer verder te kijken. Je logt dan simpelweg opnieuw in.

Hoe log ik opnieuw in?
Ga naar de player van de film die je wil bekijken. Klik op de button “Kijk de hele film €8,50”. Klik vervolgens op de knop waarmee u een account hebt aangemaakt (Facebook, Google + of Email) en log opnieuw in.

Ik weet mijn wachtwoord niet meer. Hoe log ik in?
Klik in het inlogscherm op: ‘wachtwoord vergeten?’ en je ontvangt een e-mail waarmee je je wachtwoord kunt resetten. Als je deze e-mail niet binnen een paar minuten ontvangt, controleer dan je spam-map.

Wanneer verloopt mijn huurperiode?
Je hebt 48 uur de tijd om de film in totaal één keer te bekijken.

Kan ik mijn film pauzeren en later weer kijken?
Ja, je mag de film maar één keer kijken, maar je hoeft dat niet aaneengesloten te doen. Je kunt de film onderbreken zo vaak je wilt binnen 48 uur. Wanneer je betaald hebt en een wachtwoord hebt aangemaakt om in te loggen, kun je dat gebruiken om steeds weer in te loggen.

Kan ik weer mijn film op een ander apparaat bekijken?
Ja, je kunt je met je wachtwoord aanmelden op een ander apparaat en de film op ieder gewenst moment bekijken of hervatten binnen de huurperiode.

Wat kost het om een film te streamen?
Omdat we je een premièrefilm aanbieden die op dat moment ook in het filmtheater draait vragen wij een prijs die vergelijkbaar is met een gemiddeld Nederlands bioscoopkaartje: € 8,50. Daarnaast worden er bij betaling met PayPal betalingskosten in rekening gebracht. Betaling met iDeal en Creditcard is gratis.

Kan ik gebruik maken van mijn Cinevillepas?
Nee, het is nu nog niet mogelijk om films gratis of met korting te bekijken door middel van je Cinevillepas.

Hoe maak ik gebruik van een promotiecode of voucher?
1. Klik op ‘koop 48 uur toegang’.
2. Maak een gebruikersnaam en wachtwoord aan.
3. Kies een betaalmethode
4. In de rechterbovenhoek zie je de mogelijkheid om een ‘coupon code’ in te voeren. Voer uw code in het vak en klik vervolgens op betalen.
5. Je korting wordt automatisch toegepast voordat je betaalt, zodat je kunt zien hoeveel je uiteindelijk betaalt.

Kan ik via mijn Apple TV of Chromecast kijken?
Er zijn verschillende manieren om de films te bekijken op je TV, bijvoorbeeld via Apple TV. Klik hier voor meer informatie over Apple TV en hier voor Chromecast. Chromecast ondersteuning voor Safari/Chrome is nu alleen nog mogelijk via een laptop of computer. Vanaf een tablet of smartphone is deze functionaliteit nog niet beschikbaar en kan alleen van Chromecast gebruik worden gemaakt via een bepaalde app.

Hoe sluit ik mijn laptop aan op de TV?
De meeste laptops kunnen worden aangesloten op je TV, als deze een van de volgende aansluitingen heeft: composiet, S-video, VGA, DVI of een HDMI-poort voor het aansluiten van een extern beeldscherm. Je moet ook een overeenkomstige poort op uw tv hebben. Klik hier voor meer informatie.

Van wie is Filmthuis? 
De films op Filmthuis worden je aangeboden door je eigen filmtheater. Filmthuis is een initiatief van Stichting Nederlandse Filmpromotie, opgericht door Herrie Film & TV.

Staat je vraag hier niet bij? Stuur dan een e-mail naar support@filmthuis.nl